Shopping Kurv

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS SHOPPINGLAND

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på https://www.shoppingland.dk/

Generelle oplysninger

ShoppingLand ejes af Oemann.com
Adresse: Kiltorn 72
8670 Låsby
CVR nr.: 29858713
Telefon: 30335742
E-mail: info@oemann.com

Aftalerne indgås på dansk

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via https://www.shoppingland.dk/ og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Priser

Hos ShoppingLand tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer. Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. Eventuelle gebyrer vil blive oplyst i forbindelse med dit køb.

BETALING

ShoppingLand modtager betaling med Dankort, VISA, VISA-Electron, Mastercard, Maestro, MobilePay og almindelig bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. (Ved bankoverførsel sendes varen først når beløbet er på vores konto). Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

LEVERING

Shoppingland tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr. eller gratis levering. Varer vil blive leveret til pakkeshop eller til leverings adresse, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med GLS eller PostNord.
OBS: Hvis det ikke muligt for GLS eller Postnord at levere på udleveringsstedet, vil din pakke blive afleveret til nærmeste udleveringssted/pakkeshop, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice via support@shoppingland.dk
Der leveres varer alle ugens hverdage. Vi leverer varen indenfor 2-3 hverdage efter dit køb.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret – Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel kan fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og gerne den originale hvis du stadig har den.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Shoppingland vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Klik her

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten:

Vi sender oplysninger ved en reklamation, returnering, fortryder købet.

Fremgangsmåden er at vi skal bruge følgende,

  • Ordrenummer
  • Navn og adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Hvornår kan varen/pakken afhentes på hverdage mellem kl. 08-17 (ved pickup service)

Derefter oprettes der en returlabel til aflevering i pakkeshop.

Eller hvis det er aftalt med os direkte til:

Shoppingland
Kiltorn 72
8670 Låsby


Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Når du som forbruger køber varer på internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte fortrydelsesret til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et køb inden for 30 dage (i stedet for 14 dage).

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til ShoppingLand, kiltorn 72, 8670 Låsby, tlf. 30335742, og support@shoppingland.dk. (Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.)

Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular [link eller som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser], men det er ikke obligatorisk. [Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.] Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet. [eller fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen] https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3

Du kan også̊ udfylde og indsende vores egen fortrydelsesformular her. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Er du oprettet bruger kan man også bruge RMA i kontrolpanel. Link til Min konto

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering

Du skal kontakte os hvis du ønsker din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder Fortrydelsesformular og sender med i mail når du kontakter os.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Oplysninger om Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@oemann.com

Klagemulighed med Tryghedsmærket

Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.

Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain

Med venlig hilsen

ShoppingLand

logo

Gratis levering

Ved 399 DKK

30 dages fortrydelsesret

Reklamation

2 års reklamationsret

100% Sikker betaling

Dankort / MasterCard / Visa / MobilePay